donderdag 7 januari 2010

Rasterquick

Een tijdje terug hadden we het met de quiltcursus over rasterquick(vlieseline waar allemaal driehoekjes opstaan). En kregen we ook een patroon van een grote tas van Jellie. Aangezien ik mijn rieten tas altijd mee heb naar de curcus, maar hij heeft wat slijt plekken. Ahum, een groot gat een slijt plek, jahoor!! Maar dit is een patroon van een grote tas, een met een kast vol lapjes moet daar dan maar een mooie tas van gemaakt worden!Heb toen gelijk een meter rasterquick mee genomen, want zelf of vlieseline of luierinlegvel te tekenen vind ik een ramp, en dit is reuze handig! De tas bestaat uit 24 driehoeken,dus het is wel even een werkje. Vaak maak ik de spullen met de hand maar dit keer maak ik de blokken met de machine. Gaat wat sneller hé!! Maar nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het een leuke tas vind worden, maar ik vind het ontzettend saai om deze blokken te naaien. Maar..... Ik hoef er nog maar, effe tellen, nog Yes nog maar 4 blokken . En dan kan ie in elkaar gezet worden. Dus nu ga ik gauw weer dan kan ik nog even aan de slag.

Word vervolgd.... één dezer dagen, want er moet ook nog gepit worden natuurlijk, het uurtje per dag schiet er nu soms bij in, maar gaat de goede kant op. Weet alleen nog niet hoe ik de brede rand van "Blue" moet pitten. Iemand een suggestie??

Zo, nu maar gauw weer even achter de naaimachine kruipen...
Fijne dag nog!

10 opmerkingen:

  1. O,ooo dat wordt een gezellige tas, vrolijke kleuren ook.
    Kan me voorstellen dat het saai werk is, het lijkt wat dat aan gaat een beetjje op log cabin.
    Ben benieuwd naar het eind resultaat.

    Dag, groet Annelies.H.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet een gezellige tas worden.Dat kan niet anders met zulke leuke stofjes. Kan niet wachten tot hij af is.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit gaat zeker een mooie tas worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind hem er nu al erg leuk uitzien, en ieder blok is anders, is het dan toch nog saai om te doen ?
    ben benieuwd naar het eindresultaat.

    groetjes, jeannet

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ben nu al benieuwd hoe de hele tas wordt, dit ziet er heel fleurig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Volgens mij een verschrikkelijk karwei, maar het resultaat mag er zijn. hij wordt super. En tja, dan kan die rieten tas echt niet meer.
    Fijne avond
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    groetjes Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hij is mooi aan het worden en zulke lekkere frisse kleurtjes.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er verschrikkelijk ingewikkeld uit en heel veel werk. Maar het resultaat zal prachtig zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Saai werkje maar het resultaat zal belonend zijn! Voortmaken hoor ;-)
    En een goe weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!