vrijdag 8 januari 2010

Koud hé!

Even wat jeugdnostalgie. De winter van februari 1979. Een dorpje in het Friese noorden. Ik was een meisje van 8, en in mijn herinnering waren de sneeuwduinen nog hoger dan op de foto, haha.
Ik moest eraan denken omdat ze het morgen over harde wind en sneeuw hebben. En een gevoelstemperatuur van ongeveer -14 graden.Vanochtend om 7 uur gaf hier de thermometer echt -13.9 aan. Dus ik weet hoe het voelt. Lekker weer om morgen heerlijk bij de kachel te zitten met een quiltwerkje!!
Fijn weekend allemaal!!!!


13 opmerkingen:

  1. In die winter ging ik op de schaats naar school. Gewoon over de weg. In Den Haag lag minder sneeuw maar de ijzel had de weg in een ijsbaan veranderd. Het was bijna 3 km schaatsen naar school, maar veel leuker dan op de fiets.
    Tegenwoordig ben ik jammer genoeg minder mobiel maar met een quiltwerkje voor de verwarming klinkt me ook prima in de oren. Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet dat we toen een hele grote sneeuwman hadden gemaakt in de achtertuin. En hij had een hoed op die hij mocht lenen van mijn broer. Het was een hoed uit de goocheldoos. ha ha. Moest er ineens aan denken. Morgen ga ik echt de deur niet uit. Ga lekker bij de openhaard wat handwerken en naar het EK schaatsen kijken.
    Groetjes en alvast een fijn weekend, Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Helaas, maar ook leuk hoor, ik moet er morgen uit, want ik moet werken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja ja waar is de tijd gebleven. Maar nu is het wel echt winter hoor.
    En dan is het binnen gezellig met een handwerkje of achter de machine.
    Kopje thee erbij????
    Fijn weekend
    Dorine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een leuke fotoos...
    ik kan het me ook herrinneren ..de kinderen gingen ook niet naar school,we konden amper de voordeur uit komen toen..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ja, dat waren mooie tijden ;).
    schaatsrijden op de weg en sneeuwhutten maken.
    nog geen lichamelijke beperkingen...
    heel bijzonder.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk he die oude foto's.
    Het ziet ook zo mooi uit, ondanks dat ben ik blij als het weer allemaal weg is :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig hoor, wat een sneeuw was er toen in '79. Jammer genoeg was ik toen zelf niet in het Noorden maar studeerde in Arnhem waar vooral veel ijzel was ipv sneeuw....je kon haast wel schaatsen op straat. Dat was wel erg lastig op de heuvelachtige straten in Arnhem. Pas veel later kon ik weer met de trein naar Assen waar ik toen woonde....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oh ja, die winter herinner ik me nog goed. Onze auto had elke dag startproblemen. Verder met de hele straat de boel sneeuwvrij maken. Koud maar wel heel gezellig. Leuke foto's Klaske.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hier staat de barometer op -0.5, gelukkig niet zo erg.

    Groetjes
    Ines

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik hou ook wel van het echte winterweer dan vind ik het binnen zo gezellig. Die winters uit mijn kinderjaren heb ik jaren niet meer gekend maar nu is ie daar. Ik heb wel medelijden met wie buiten moet werken of op de weg moet. Het is nooit voor iedereen goed, ook niet als het volop zomer is.
    Kou en sneeuw... het hoort bij de winter, dus toch maar genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wij waren die winter net getrouwd en voor het eerst samen "ingesneeuwd"..... ;0)).... Super!!
    Leuk om je foto's te zien; mijn man herkende direct het achterkantje van een oude opel cadet. Hij was meteen enthousiast: dat was mijn eerste auto....!
    Dus: vandaag inderdaad maar genieten en zien of de verwachtingen uitkomen wat betreft de sneeuw en duinen. Het is al wel een heel koude wind!!
    Geniet ze vandaag!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk ik herken het heel goed.
    Mijn man was SRV man toen en heeft toen voor het eerst niet met de melkwagen door de straten gereden.
    Ze verzamelden zich in het pakhuis en zo haalden de klanten de melk enz. bij hun wel.
    De straat op met de wagens kon niet meer.
    Leuk om weer even te zien, het valt hier nu wel mee.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!