woensdag 1 september 2021

Efkes tusken it behangjen yn…

 Moet toch ook eens een pauze inlassen hé😎

Ik kreeg een vraag of ik wou uitleggen hoe ik hexagonnen aan elkaar naai.

Ik heb allemaal steekjes uitgeprobeerd om het zo onzichtbaar mogelijk te maken

De laddersteek(jij en ik steek), overhands steekje, maar ik kom op deze uit. Hoe hij weet weet ik niet, maar bij mij werkt het😊

Sommigen verklaren me voor gek dat ik de hexagonnen rijg en niet plak.

Maar ik ben niet zo van de plak, ik ben zo’n muts die met 3secondelijm geheid de vingers vast plakt!

Ik rijg de hexagonnen met aurafill 80, dat knapt lekker snel als je straks de kartonnetjes er weer uithaald.

Sommigen zijn lyrisch om met nr 80 te appliceren, het knapt mij te gauw en gebruik liever aurafill 50, deze gebruik ik ook om de hexagonnen aan elkaar te naaien.

Maar gauw verder om met mijn poging.

Leg de hexagonnen met de goeie kant op elkaar en hecht goed vast in de hoekjes, steek de naald vanuit het hoekje naar de rand, maak niet te grote steekjes. 


Steek de naald een beetje terug in de andere hexagon, ongeveer 2 mm vanaf de rand en kom in de rand weer met de naald omhoog.
En steek de naald aan de andere kant weer een stukje terug op 2 mm vanuit de naad en kom weer in de naad naar boven. Probeer niet de voorkant van de hexagon  te raken.
En ga zo door tot je bij de hoekjes bent, en hecht dan af.
Dan komt de achterkant er zo uit te zien.
Ik heb paars garen gebruikt zodat jullie het beter kunnen zien, je gebruikt dezelfde kleur garen als de stof.
En ziet de voorkant er zo uit, als je dezelfde kleur garen gebruikt zie je er eigenlijk niks van.
Ik hoop dat het zo duidelijk is, en anders hoor ik het wel😉


Nu snel weer verder met een baantje behang, kan dan het laminaat er in😎

Noflike woensdag,
Fijne woensdag

3 opmerkingen:

  1. Mil gracias ,nunca esta de más que te expliquen trabajos
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  2. I glue my hexies but i stitch similar to you.....I use a fine thread I think bottom-line......
    Goodluck with the wall paper and laminate removal......

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!