dinsdag 23 mei 2017

In nije start...

Dat is een poos geleden, maar hier ben ik weer....
Het wordt tijd om mijn blog  weer eens wat nieuw leven in te blazen.
Mijn laatste blogje is van februari 2016 en is al een tijdje terug.


Er is een één en ander veranderd..
In 2016 deze quilt gemaakt, met de kattepootjes van Jillz.
Mensen die mij op facebook volgen hebben hem wel gezien, maar zal proberen mijn blog weer bij te houden.

In de zomervakantie de keuze gemaakt om ons huis te koop te zetten..
Met zo'n gigantische tuin, die ik zelfs helaas door mijn lichamelijke ongemakken niet kan onderhouden.
En laat het manlief z'n hobby ook niet zijn ;-).
En een huis waar nog het één en ander aan moest gebeuren, En waar we onze spaarcentjes en tijd  wel aan op konden. 
Dus de keuze gemaakt, bord in de tuin, en we kopen 'gewoon' iets met een kleinere tuin en een huis waar niet meer in geklust hoeft te worden..
Tja, een huis is maar van steen... Het gaat er om wie er woont is onze gedachte.
Binnen een week was ons huis verkocht, en konden we op zoek naar ''us nije hûs'.
En gewoon gevonden..
In januari zijn we hier komen wonen, en ik moet zeggen....
We hebben nog niet één seconde spijt gehad.
Jullie weten allemaal dat mijn blog naar Kitty is genoemd, helaas hebben we een week voor de verhuizing onze dame van haast 19 helaas laten inslapen bij de dierenarts.
Het heeft menige traantjes gekost, maar het is goed zo..
Ze heeft een goed leven gehad, en we hebben bijna 19 jaar gezelligheid van Kitty gehad.
Gelukkig is Jillz er nog. En over een paar weekjes krijgt hij er een vriendje bij.
Verder heb ik nog "Harmen syn hintsjes" gemaakt,
Deze kon mooi in de nieuwe keuken.
 Op verzoek er ook maar een patroon van gemaakt.Inclusief 'breikip'😎

En voor wie nu terug gescrold heeft om goed te kijken wat Jillz op zijn rug had..
In kniperpûde/opbergpûde..
(Knijperzak/opbergzak)
Ik was op zoek naar een knijperzak, want ik liet mijn knijper altijd op de droogmolen zitten.
Tja dan loop je het risico dat je knijpers roestig worden hé?!
Kon geen patroon vinden, dus zelf aan de slag...
Heb er ondertussen al 4 gemaakt *Ü*
Waaronder eentje voor mijn mem voor memmedei, en ik geloof dat ze er best wel blij mee is.
 Je begrijpt het al, ik heb er ook een patroon van gemaakt, dus al je er ook eentje wilt maken dan kun je het patroon bij mij bestellen. (Mail me dan even)
Het patroon kost €9,50 + €3,12 verzendkosten en je krijgt er een sleutelhanger bij.

Ik had het al op facebook gezet, en daar kwamen nog een paar suggestie's met wat je met de 'pûde'kunt doen.
O.a aan de kapstok hangen voor de hondenriem
de snoetepoesters, draadjes, quiltstofrestjes er...
Plastictassen..

Maar wat ook een leuke was:
Een oudcollegaatje stuurde mij berichtje met het verzoek of ik er eentje voor haar wou maken..
Zij is geen naaister maar haakster, en het leek haar ideaal om haar bolletje haakgaren er in te doen als ze buiten zit, dan word haar garen niet smerig! Top idee.
Zal er eentje voor haar maken met bloesjes van haar jongens.
Word vervolgd...

Zo dat was een heel verhaal....
Heb ook mijn 'ljochtpuntjes' nog en het begin van een nieuwe quilt.
En heb ik ook nog een nieuwtje over mijn hexagonetui, maar daar vertel ik deze week nog over.
Flauw hé ;-)

Noflike tiisdei!
Fijne dinsdag!

19 opmerkingen:

  1. Leuk dast wer blogst ... en wat veel nieuwtjes heb je te vertellen ...
    Veel hernieuwd blogplezier

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Och, dat wist ik niet van Kitty! Ik kom gauw eens kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh Klaske wat gezellig dat je weer gaat bloggen, als niet-facebooker heb ik je gemist. Wat jammer dat je Kitty moest laten inslapen, jullie zullen haar missen. Fijn dat je er hier weer bent en meteen met een nieuw huis en mooi eigen patronen. Super. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is gezellig dat we jou blog weer kunnen volgen
    Gezellige post was het.
    "Noflike dei "verder
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hehe, dat werd weer eens tijd😜. Fijn dat we weer mee kunnen genieten van je patronen en werkjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig Klaske!
    En jullie hebben wederom een geweldig huis gescored!
    Ik wens jullie er nog heel veel mooie jaren toe!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Regina schasf-yntema23 mei 2017 om 15:02

    Wat een verhaal en wat hebben we van de week even lekker bij gekletst leuk dat je mij ook even noemt in je blog.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Fijn Klaske, mag graag je verhaaltjes lezen. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk om weer een blogje van jou te lezen.
    En jullie huis is niet alleen aan de buitenkant helemaal super maar ook aan de binnenkant.
    Die kippen zijn wel heel erg leuk.
    Niet meer in het eggie in de tuin maar in de keuken van stof...

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hallo, daar was je weer. Veel gebeurt. Mooi huis en ontzettend leuk die opbergzak. groetjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hee Klasse, wat goed je weer hier te kunnen lezen. Gezellig deeren! Wat verdrietig van kitty. Sterkte daar mee.
    Je hebt veel leuk nieuws ook gelukkig. Fijn. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat leuk! Iedereenblij, een heelverhaal,
    . Wat gebeurd er dan veel in een mensenleven!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Veel meegemaakt, maar fijn dat het allemaal goed voelt.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk dat je weer blogt !! Ook al volg ik je op fb, toch weer leuk om bij te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuk weer een blog van je te lezen, is toch minder hapsnap dan Fb.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Leuk om weer een blogje te lezen, veel veranderingen voor jullie en een gemis. Fijn weekend Tiny .

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat fijn een nieuw huis. Je kippenquilt is zo leuk geworden met een breiende kip. Lijkt mij zo naar je kat in laten slapen. Ik weet niet hoe oud mijn kat is maar hoop dat hij nog heel veel jaar bij ons is. Zo leeg je huis dan, fijn dat je een nieuwe kat erbij krijgt.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Leek om weer van je te lezen, er is veel gebeurd. Verdrietig om te lezen over Kitty.
    Een fijne tijd in je nieuwe huis.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weer superleuk!!!! Fijn om weer bij je te lezen zeg!!
    Ik moet echt maar weer snel ook eens beginnen.. 😉
    Groetjes uit Ommen, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!