donderdag 18 juni 2009

Lange rit naar......

Vandaag met Ruke naar Quilt Atelier Trijntje van der Horst geweest. We zouden eerst naar Groningen maar die was de maand juni dicht.Het was een hele onderneming want overal waar je komt zijn ze bezig met de weg. we waren er ongeveer 6/7 km vanaf en toen was er een omleiding.En wat doe je dan, omleiding volgen, en het gevolg was kilometers om gereden maar uiteindelijk zijn we er gekomen. En het was de moeite waard!!
Een mooie winkel metheel veel keuze in stof, en deze vrouw heeft iets met garen, dus dat was er ook in soorten en maten en merken. Maar waar we voor kwamen waren de batik stofjes voor Ruke. Zij heeft mijn blokken gezien van de New York Beauty en wil deze ook graag maken van batikstoffen. Maar dan moesten er ook stoffen komen, en ze vroeg of ik meeging. Je snapt natuurlijk wel dat ik daar geen nee tegen zeg!

En we zijn geslaagd, Trijntje heeft veel keus in batik dus dat kwam moooi uit. Ik kon me beheersen en heb maar 1 batik lapje gekocht voor mezelf gekocht, want ik heb met mezelf afgesproken eerst gebruik te maken van de lapjes die ik heb. Ook heb ik lapjes vooor de verjaardagslijst gekocht, maar die kan ik niet laten zien,want ik weet dat in ieder geval 1 jarig Jetje mijn blog leest, haha. Wel heb ik een inch lineaal gekocht, want ik kom steeds meer inchen tegen. Bijvoorbeeld de Shabby Rose, omrekenen is niet te doen. Dus vanmiddag ben ik direkt aan het snijden gegaan. En ik zit nu terwijl ik de foto's op mijn blog zet (het duurt zo lang vandaag) achter de naaimachine om de banen alvast aan de eerste blokken te naaien. ik laat er morgen wel een foto van zien.







Een indruk van wat Trijntje in haar kelder heeft te hangen. Hier houdt ze workshops en hangen er allemaal quilts. Al deze quilts zijn gemaakt door de dames Akke en Alie, er hangen er zoveel van hun, mensen lief waar halen ze de tijd vandaan. Misschien hebben ze het winkeltje van de tijd gevonden!! Naast deze quilts die die jullie hier op de foto zien hangen er nog veel meer, als je in de buurt bent moet je maar eens gaan kijken!!!
















Ik heb gevraagd aan Trijntje of ik foto's mocht nemen voor mijn blog, en dat mocht als ik haar het adres gaf van mijn blog ,nou dat heb ik dus gedaan. Dus Trijntje als je dit leest we hebben ons vanmorgen prima vermaakt ondanks dat het een hele rit was door de omleiding, maar het was de moeite waard en komen vast nog weleens langs.

4 opmerkingen:

  1. Het is maar goed dat deze winkel wat ver weg is voor mij, veel te leuke dingen allemaal. Wat knap dat je zo weinig gekocht hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Kan me voorstellen, dat jullie en leuke dag hebben gehad. Wat een heerlijke winkel en er hangen zulke mooie quilts.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. liesbeth

    Leuk die fotos van trijntje haar winkel,
    kom er ook wel en dan is een uurtje niks.
    Heb afgelopen seizoen ook twee keer een workshop bij trijntje gedaan en het resultaat is geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!