zaterdag 21 maart 2009

Regiodag

Gister zijn Jellie en ik naar Ureterp geweest naar de regiodag van het quiltersgilde.
Het was voor mij de eerste keer, dus ik was heel benieuwd en wist eigenlijk niet wat ik er van moest verwachten. De deuren gingen half 10 open en er stonden behoorlijk wat dames in de rij.Ik geloof dat het er ongeveer 130 dames waren.



Er was een mooie ruime zaal beschikbaar. http://www.petraprinspatchwork.nl/ , uit Zutphen, had haar stand al helemaal ingericht.Eerst kregen we koffie.



Na de inleiding werd begonnen met de show and tell. Prachtige quilts,het waren er veel.Jonge Jonge, wat worden er veel mooie quilts gemaakt en het werkt heel erg inspirerend,alleen denk ik dat ik dan 200 jaar jong moet worden om alles te maken wat ik leuk vind. Van de SC'Heerenveen quilt heb ik natuurlijk een foto gemaakt voor mijn zoon.






Klazien Hoomans, Klaasje Meijer en Jelly Riemersma zijn de regiovertegenwoordigers van het gilde in Friesland, zij regelen zo'n hele dag. Irma Eskens was door hen uitgenodigd om een lezing te geven over de 'Scrapquilt', . Haar man Kees was aanwezig als persoonlijk assistent(normaal gaat hij te fietsen)

Wat een goeie uitleg gaf Irma. Ze vertelde duidelijk over donker, licht en middel tinten en het onderling gebruik hiervan.
Irma had ook heel wat quilts meegenomen die, met de hulp van Kees, (ze had vandaag niet zonder Kees gekund) werden neergehangen. Duidelijk is wel dat tot de kleinste snippertjes stof, alles kan worden gebruikt. Ook hadden Irma en Petra antieke scrapquilts bij hun die ze ons lieten zien. Toen was het tijd voor lunch, het liep al tegen 1 uur! De lunch was goed verzorgd, broodjes, soep en kroket, heerlijk. Toen hadden we ook even tijd om de quilts van dichtbij te bekijken en foto's te maken. Na de pauze gingen we zelf stoeien met zelf meegebrachte restlapjes van 10 bij 10.

Natuurlijk moest er ook gekocht worden en hebben Jellie en ik stofjes gekocht bij Petra Prins en hebben ze gedeeld,(ik voor de CWDQ en zij DJ) ook hebben we het boek van Irma Eskes gekocht, een super leuk boek, deze was niet duur en zeer snel uitverkocht. Om ongeveer half 4 reden we moe maar zeer geinspireerd weer naar huis. Het was zeer leerzaam en gezellig dus ik denk dat ik volgend jaar ook weer van de partij ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!