donderdag 12 maart 2009

Dahlia

Morgen ga ik gezellig naar Jellie, we gaan bezig met de Dahlia.
Dus van de week eerst maar met de patronen aan de slag geweest.
Ik heb het patroon eerst gelamineerd en daarna uitgeknipt.
Bevalt me prima die manier.Een klein stukje schuurpapier op de achterkant en het verschuift ook niet meer.Het ligt allemaal klaar dus we kunnen morgen direct los.
 Dahlia





Ben 1 maart naar de quiltmarkt geweest in het Fries Museum
en heb toen een cadeautje voor mijn schoonmoeder gekocht.
Een theemuts die jezelf kon maken met patroon, stof en fiberfill.
Natuurlijk had ik het patroon gecopieerd, en ik had zin om even iets snel en gezelligs te maken, dus heb ik de theemuts gemaakt.
Hij is niet moeilijk te maken, hij is rechthoekig en de bovenkant vouw je net als een pak yoghurt. (vla mag ook hoor).Het tuitje en het handvat word wat opgevuld.En ertussen genaaid.Ik had rode kussentjes gekocht voor mijn keukenstoelen, en vond dat dit er wel leuk bij stond. Eigenlijk heel simpel, maar heel gezellig.En de thee blijft warmer dan op mijn theelichtje!

Ondertussen ben ik zo nu en dan bezig om mijn sampler te quilten, en het is raar maar waar, de sampler ligt eigenlijk dag en nacht op die stoel(want ja waar laat ik dat grote ding anders)zodat ik het zo kan pakken als ik er mee bezig ben.
Maar er is er niet 1 die gevraagd heeft of ie er even weg kan, ze gaan allemaal ergens anders zitten en er is ook niemand die op die stoel gaat zitten. Behalve Kitty dan, maar ja katten en quilts.......

4 opmerkingen:

  1. Oef, ja dat heb je he. Het goede voorbeeld! Maar 's avonds is ook leuk toch. Ik wissel het nog een beetje af. Op Annadagen zit ik 's avonds achter mijn laptopje en de andere dagen 's morgens. Kost trouwens best wel veel tijd he. Ik wil ze dan toch allemaal weer even lezen. Heb ij dat ook? Tja, toen ik jong was waren deze apparaten er nog niet en mijn moeder heeft mij dus niet kunnen leren om er afgepast mee om te gaan. HEERLIJK, ik mag dus wanneer ik wil. Mooie quilt trouwens die sampler. Ik zou hem daar ook laten liggen; het is toch iets om trots op te zijn?! En dat niemand er gaat zitten heeft denk ik met respect voor zoiets moois te maken. Groetjes, Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk je theemuts!!!
    Leuke stofjes;-)
    Groetjes aan mijn zus morgen! en succes met de dahlia quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kitty wil je me even mailen, ik ben Elza van de Franciens katten lap die je bij Nadia hebt gezien.
    elza_anna@hotmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!