maandag 2 maart 2009

4 Generaties

Tot zaterdagavond laat bezig geweest om de banen en de randen af te maken.
Had weer heerlijk gezelschap zoals jullie kunnen zien.Kitty is wel lief maar soms kun je hem er beter niet bij hebben, want dan moet je er zo om denken om niet over kattepootjes heen te naaien.
Maar zondag lag de top klaar om gesandwiched te worden, maar eerst moesten we naar het Fries Museum.


Samen met mijn moeder, oma en DD, dus 4 generaties zijn we op stap geweest. Zij voor de eerste keer, ik voor de 4de keer. Eigenlijk telt de eerste keer niet, want dat was met de opening van de quilttentoonstelling, dat het OldehoveQuilt van Kaffe Fassetstoffen werd opgehangen, toen mochten we er even snel door heen koekeloeren, maar dat is natuurlijk veel te kort, want je kijkt je daar je ogen uit je kop, zoveel moois is daar te zien. De antieke quilts vond ik ook heel mooi, er hing ook een mooie met van die kleine hexagonnetjes, toen heb ik maar bedacht dat ik van al mijn stoffen die ik heb en in de toekomst nog ga kopen, een paar hexagonnetjes van maak, en daar een quilt van ga maken. (ben al begonnen en heb al 1 bloemetje)
Mijn moeder en oma zijn beide geen quilters, borduren en breien is meer hun hobby, maar ze vonden het beiden wel interessant om te zien.
Na nog lekker even genieten van een bakje koffie en wat lekkers waren we in een half uur ook weer thuis.
Het is niet zolang rijden anders was ik er niet zo vaak geweest hoor!!!!!!
De 2e keer ben ik met mijn schoonmoeder geweest, zij quilt ook, alhoewel ze liever borduurt, ze zei weleens tegen me, dat quilten is net wat voor jou. en ik maar roepen neehoor veel te priegelig en het duurt veel te lang voor je iets klaar hebt.
Maar toen in oktober 2007 een vriendin me vroeg om naar een logcabin cursus te gaan onder het mom van "dan hebben we in de donkere wintermaanden wat de doen", ben ik er toch achter gekomen dat mijn schoonmoeder toch gelijk had en ja het is net wat voor mij.
DD is in de zomervakantie ook met een kussentje begonnen, maar die heeft op het moment andere interesses.

Vanochtend kwam mijn moeder bij me om de sampler te sandwichen en hebben we gezellig met z'n "drieen" over de grond gekropen, maar hij is zover dat ik hem kan quilten.
Foto volgt later want donderdag heb ik samplercursus, en dan wil ik hem eerst aan de andere dames laten zien.






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!