zaterdag 27 april 2019

Klaske, hoe sit dat no mei de Sintsjes?


Ik krijg veel vragen over de facebooksite Klaske's sintsjes van Jeltje van Essen van 100Rozen in Deventer.
Daarom hier even een uitleg.

In februari kreeg ik een fb-berichtje van Jeltje:
Hi Klaske, ik ben onder de indruk van je cirkelpatronen. Heb je die als complete set beschikbaar?
Lijkt me geweldig om een Blok van de Maand mee te doen.


Daar moest ik even over nadenken want ik heb deze quilt 'it sintsje yn h没s 'in 2012 gemaakt.
Toen ik bezig was met de blokken in 2012
kreeg ik  van Tertia de vraag of ik de blokken ook wou delen op mijn blog. Dus toen heb ik 9 sintsjes uitgewerkt die destijds op mijn blog te downloaden waren. In die tijd liet ik nog heel trouw zien op mijn blog waar ik mee bezig was 馃槑

Voor mijn eigen quilt heb ik er 12 gemaakt. Maar de blokken stonden niet meer in mijn bestand.

Stoffen uitgezocht door
Jeltje van Essen
Stoffen 1e blok uit gezocht
door Jeltje van Essen












Waar het eigenlijk op neer komt:
Ik heb met Jeltje afgesproken dat ik de sintsjes  voor haar uit zou werken, en dat zij ze gaat gebruiken voor de blok van de maand.
Jeltje heeft zelf stoffen uitgezocht om de Sintsjes (zonnetjes) te maken, daar maakt ze pakketjes van en kun je bij haar bestellen.
De uitleg van de blokken komen dus ook van Jeltje.

Mijn aandeel is dus alleen het ontwerp en de patronen, voor de rest is het een project van Jeltje!

De 'Sintsjes'zijn super leuk om te maken, dus als je mee wilt doen aan Jeltje haar project kun je je bij haar opgeven en krijgt dan eind augustus het eerste blok.

HIER <==== kun je je opgeven voor Klaske's sintjes bij 100Rozen

Nu moet ik heel eerlijk bekennen, ik ben ook weer bezig met sintsjes maken, het begon weer te kriebelen.
 Deze keer met felle batikstofjes en lieve stofjes, moet kunnen dacht ik zo.
Ik heb natuurlijk ook wat afwisseling nodig naast mijn Simmerapplicatie quilt.
Ik zal in september als Jeltje het eerste blok heeft verstuurd mijn blok laten zien ;-)


Noflike keningsdei!
Fijne koningsdag!

Ik skarrelje lekker yn h没s om, de sinne is fier te sykjen, dus misskien mar efkes mei in Sintsje oan 茅 slag ;-)









3 opmerkingen:

  1. Gefeliciteerd Klaske, ik vind dit een heel groot compliment!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat geweldig Klaske.��
    Gefeliciteerd want dit is wel heel leuk om je eigen patroon als blok van de maand te zien.
    Veel plezier met de nieuwe versie.
    groetjes, Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat je weer die gouden oude tevoorschijn kunt halen en er weer nieuwe quiltsters blij mee kan maken, Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!