zondag 16 november 2014

Van het één komt het ander..

Ik kreeg de vraag van Cora of ik haar wilde leren hoe ik appliceerde..
En Brigitta had dat ook al eens gevraagd, dus zei ik, dan komen jullie gezellig samen!!

Oh zegt Brigitta, is het goed als ik Marguerite ook mee vraag?
En zo kwamen Anneke en Miranda en Jolanda er ook nog bij...
Daar ging Jillz wel mee accoord, heeft de hele middag liggen slapen in de tas ;-)
Maar wat willen jullie appliceren dames?
De dames vonden het wel leuk als ik zelf iets bedacht, dus maar een patroontje getekend en voor bereid van de blomkes en flinterkes...

Omdat ieder z'n favoriete manier heeft om te appliceren, heb ik ze behalve het needle-turning, ook voor gedaan hoe je met vlieseline(geplakt, en niet geplakt) end, te werk gaat.
Zo moet ieder z'n manier er in vinden, die het beste bij haar past.
Met de tips over de hoekjes en de steekjes enz. komen ze een heel eind.
 Na de lunch gingen ze lekker oefen met de needleturning manier...
Ja dames, straks het recept van de soep ;-)
En ik?

Heb een tijd terug gezegd dat er een nieuw ontwerp in mijn hoofd kriebelde, maar dat de quilt 'Foar myn famke' eerst af moest.
Die is zover om gedubbeld te worden, dus het gekriebel in mijn hoofd is omgezet in gekriebel op papier...

En zoals je hiervoor boven ziet..
De eerste steekjes zijn gezet :-)

En nu voor ik het vergeet, het recept van de mosterdsoep die ik ooit eens kreeg van Conny..

Voor 1,5 liter mosterdsoep.

1,5 liter water koken met daarin een kleine gesnipperde prei.
(Ik heb er geen problemen mee als je er een zak gesneden prei in gooit hoor ;-) )
Ongeveer 10/15 minuten koken.
En dan 3 blokjes bouillon toevoegen. Conny gebruikt kippenbouillon, ik heb er groentebouillonblokjes ingegooid...
Nog 125 gr crême fraiche en 2,5 eetlepels honingmosterd er door en roerend weer aan de kook brengen.
Uitgebakken spekjes er door en....

Lekker ite!!!

Noflike snein!!


13 opmerkingen:

  1. Goh, leuke workshop heb je gegeven en je recept ga ik zeker proberen, ben gek op mosterdsoep (eigenlijk op alle soepen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat was het gezellig hè, zeker voor herhaling vatbaar. En ik ga kilometers maken met appliceren. Je soep was heerlijk, ga het recept bewaren. Nogmaals bedankt voor je duidelijke uitleg.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk om zo'n mini workshop te geven.....en ik hou niet van mosterd dus de soep ga ik NIET maken...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat was ongetwijfeld gezellig! Nu kunnen de meisjes van start.
    Leuk hoor en recepten daar ben ik altijd voor in, ik ga het meteen opslaan.
    tot ziens
    groetjes
    Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om zomaar een workshop te geven. Je mosterdsoep ga ik zeker proberen, en je nieuwe project...............ben heel nieuwsgierig. Groeten Tiny

      Verwijderen
  5. Het was super gezellig en heel leerzaam. Je soep was heerlijk. Gelukkig was Jillz wel uit mijn tas gesprongen anders had ze nu in Makkum voor de houtkachel liggen slapen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo samen bezig zijn en heerlijk dat je elkaar kunt helpen!
    Spannend hoe jouw ontwerp er verder uit komt te zien--en natuurlijk rood!!
    gezellige avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellige Bee met een heerlijk soepie dus. Leuk zo samen bezig te zijn

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was gezellig, en waren de dames goed in het appliqueren.
    ik ben benieuwd naar je nieuw project, lijk leuk dat eerste plaatje.
    Noflike jûn
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. gezellig en leerzaam en wat een prachtig begin van je nieuwe project!
    bedankt voor het recept, dat ga ik ook maken!
    groetjes
    Francisca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Fijne dei hawn...heerlike sop hawn.
    In soart opstùtsen....

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk juf Klaske! Wat een gezellige workshop heb je gegeven.
    En die mosterd soep heb ik dit weekend nog weer gemaakt , leuk dat jij hem ook weer maakte. Ik maakte ook de plaatappeltaart van Anneke (bee Leeuwarden) Was erg geslaagd! Leuk hoor die doorgeefrecepten (ik kreeg die van d esoep ook weer van iemand) Spannend welk project er nu weer door jouw hoofd spookt. groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Leuk een workshopje geven en heerlijke soep ga ik ook eens proberen,. Groetjes Elza.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!