zondag 12 september 2010

Zondagmiddag....

Vanmiddag heerlijk gefriemeld met de slierten voor op de rand.
Ik had laatst in  mijn "sneupwinkeltje" een doosje spelden voor maar 1 euro mee genomen, ze zijn maar 16mm lang en of ze inderdaad bedoeld zijn voor applicatie weet ik niet, maar ik weet wel dat ze werken want ik blijf niet telkens met mijn draadje haken achter de spelden........
Ik heb de takjes eerst op freezerpapier getekend, toen op de goede kant van de stof gestreken, en daarna omgetekend met de blauwe verdwijnstift.
Het freezerpapier heb ik er weer afgehaald en toen heb ik de naadjes gerijgt, het is even een werkje, maar zo kreeg ik wel mooie sliertjes.......
Ik wil straks ook blaadjes appliceren, maar dat wil ik met de needle-turning manier proberen.
Ik heb het nog nooit gedaan dus als er iemand een tip heeft......
ik hou me aanbevolen.

Kijk, zo gaat de rand waarschijnlijk worden, tenminste...........
Als ik niet nog 1000 keer van gedachten verander!!!!!!

21 opmerkingen:

  1. Het ziet er heel goed uit, mooie kleuren en je blokken zijn ook heel mooi en kleurrijk.
    Ben benieuwd naar het eind resultaat.
    En sterkte met needle turning! ik heb die techniek ook nooit gedaan.

    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. we sile ôfwachtsje wat it wurd.
    Mar it liket sal al hiel moai.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er prachtig uit. Ik werk altijd met freezerpapier. Dus kan je niet helpen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het er mooi uitzien! Ik kan je ook niet helpen met needle turning, helaas! Succes, ben benieuwd naar je bevindingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het wordt prachtig zo te zien, met needle turning heb ik geen ervaring. Ik appliceer met een festonsteek en strijk de slierten op de stof.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat ziet er erg mooi uit, volgens mij kun je gerust zo'n rand maken.
    Succes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi al!
    Mijn favo methode heb ik hier beschreven :
    http://sommeke.web-log.nl/sommeke/2009/02/een-applicatie.html
    Veel werk vooraf maar ik vind het resultaat zo super.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. De rand ziet er heel leuk uti zoals je hem hebt neergelegd. Maar niets zo veranderlijk als een mens. Vertel mij wat! Ben dus heel benieuwd wat het gaat worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om die hexies bloementje zo in de rand te verwerken. mooie warme kleuren gebruik je voor je quilt

    BeantwoordenVerwijderen
  10. dat ziet er prima uit!
    Veel succes met appliceren.
    Groetjes berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie rand ! Maar wel veel werk. Althans appliqueren kost mij altijd veel tijd. Ben het ook nog aan het leren. groet liesbeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, dit ziet er prachtig uit.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo hee dat ziet er echt super mooi uit.
    Groetjes Anneke ^..^

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk zo met die rand. Wanneer je op you tube kijkt kun je verschillende filmpjes met needle turn applique zien. Veel succes
    groetjes Franny

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gewoon proberen, maar zelf vind ik rijgen, strijken en dan appliqueren het mooiste resultaat geven! Succes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Neem je hem mee donderdag, ik kan je wel helpen met de needleturn applique
    Tot dan! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooie rand! Succes met appliceren.
    Groetjes,
    Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat wordt hij toch ontzettend mooi en wat ga je een prachtige applicatie op de rand zetten. Alle tips staan hierboven al, veel plezier ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een prachtige rand ga je maken joh!! Zal vast en zeker gaan lukken want er zijn zo langzamerhand genoeg tips om uit te kiezen hihi!! Veel plezier met appliqueren!! Mooie avond, liefs, Daniëlle

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!