donderdag 16 april 2009

Zonnetje!

Heerlijk vanochtend lekker in de tuin mijn eerste blokje (20 bij 20) afgemaakt, maar nu weet ik nog niet hoe ik de kat er op moet appliceren, want dat word moeilijkmet de hand denk.


Er is weinig ruimte tussen het pootje en lichaam, dus kan ik dat niet naar achteren slaan. Misschien dan toch maar zigzaggend op de machine? Hebben jullie misschien een oplossing, want ik heb nog niet zoveel ge appliceerd.Terwijl Kitty bij me lag te slapen kregen we visite van Poes.

Deze kat heb ik laatst van de "dood"gered. Het was net over 8 en ik zat op het hûske voor de grote boodschap(sorry maar het was zo) toen er flink gebeld en op de deur werd gebonsd. Het was de buurjongen die riep:"Help, Help, hier ligt een kat dood te gaan". Je snapt natuurlijk wel dat ik er toen gauw af was , want je denkt natuurlijk eerst, waar is Kitty. Ik snel naar buiten en daar lag op de weg het poesje, allemaal bloed en haast voor pampus, en ja wat doe je dan ? Ik ben snel naar achter gelopen,want daar woonde het bazinnetje, maar die was niet thuis,er kwam nog een buurvrouw aanlopen en die vroeg :"Wat ga je doen"?We hebben de buurjongen naar school gestuurd want hij had de CITOtoets(is goed gegaan) ik heb Poes voorzichtig in een mandje gelegd en ik zei: We kunnen A. (de achterbuurvrouw) niet bereiken dus rij ik naar de dierenarts, Als A. het er niet mee eens is dan betaal ik zelf wel de rekening. Ga je mee?"Dat wou ze gelukkig. Ondertussen had de schooljuf het verhaal gehoord en belde en gaf het mobiele nummer van A. Bij de dierenarts aangekomen, blijkt dat hij zware inwendige kneuzingen had,en dat hij voor observatie moest blijven. Ondertussen hadden we A. bereikt.(lang leve de mobiel!) en zij ging akkoord. De volgende dag mocht ze hem weer ophalen, maar het was nog kielekiele, het heeft ong. 2 weken geduurd voor hij weer begon op te knappen. Maar hij is er weer helemaal, en A.en zoon waren zeer blij dat ik heen gegaan was anders had ie het niet gered. Vandaar dat deze kat nog wel eens aan komt waaien, want hij is het vast niet vergeten, en Kitty ook niet want hij jaagt deze kat niet weg maar andere katten wel. Zo,een heel verhaal maar ik ga nu stoppen,want ik moet mijnAffo's opzoeken. Want Jellie geeft vanavond haar slotavond van de cursisten, en dan moeten we ze natuurlijk showen. Ben benieuwd wat voor moois we allemaal voorbij zien komen! Ik zal mijn fototoestel niet vergeten!

3 opmerkingen:

  1. Hallo Klaske, wat een goed gevoel zal dat geven dat je die kat hebt gered. Mijn katten komen niet buiten, daar ik op een bovenwoning woon. Maar op mijn vorige bovenwoning is een van mijn katten gevallen van 2 hoog op de stenen, gelukkig is het allemaal goed gekomen, maar toch de schrik blijft erin. Ik vind het verschrikkelijk als er wat met de katten gebeurt.
    Fijne dag verder.
    groetjes Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goeie Klaske,
    Ik bin ek net sa'n goeie apliceerder. It is sa nifelje. Mar ik fûn it ek een moai patroan.
    As ik em meitsje soe soe ik it op plakvlies dwaan fêst strike en dan mei feston stekje (as ast goed mei dyn machine naaie kinst on slingerje mei in lyts zigzag stekje, mar mei de hân hast better contrôle oer it spul)
    Bin beneid hoest dy der mei rêde silst.suc6 Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oei, wat een geluk dat jij in de buurt was!!!
    Kan je het katje niet met kleine festonsteekjes op de hand vastzetten? Hoop, dat je een goede manier vindt want het zou zonde zijn als het niet lukt. Daarvoor is hij veel te leuk! Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!