maandag 16 maart 2009

Fries Museum



Vandaag stond er een foto in de Leeuwarder Courant met de ABC-quilt van Tjallie de Boer, ik vind deze quilt zo mooi, dat ik (ben 3x en 3 kwartiergeweest) telkens weer even naar deze quilt toe ging om hem van dichtbij te kijken, en elke keer zag ik weer wat nieuws, gewoon geweldig zoals deze vrouw die quilt heeft gemaakt. (Hij hangt op de foto links inde hoek)



Heb toen zelf ook foto's gemaakt deze waren het duidelijkst, want je mocht niet flitsen.

Zo waren er nog veel meer quilts waar ik even wat vaker naar toeliep, maar deze had toch een heel grote aantrekkingskracht op mij.

Ook de Simmer 2000 van Yke Castelein, die ernaast hangt vond ik heel mooi.

Vandaag heb ik mijn Friese quilt afgemaakt.
Dit patroon komt uit het boek Quilt van het Fries museum.
Het is een patroon van een bedeldekentje van Willem Bins Unia gemaakt door zijn moeder Tettje Kornelis Kaper, omstreeks 1815. Kimswerd. Het wordt een bedeldekentje genoemd, omdat de vrouwen de lapjes voor deze dekentje onderling ruilden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je op mijn blog bent aan komen waaien, dank je wel voor je reactie!!